tisdag 15 juni 2010

ledighetsshopping








Efter vägningen hos Cambridgegubben (78,9 yes) så hade jag några ärenden på stan, bl.a shopping ...
Var inne på Elegansia (Sia) och tittade på fint ljusblått porslin i Matteusstil, sen in på GardinOhlsson som blivit Sveriges snyggaste Lexingtonaffär alla kategorier, ser snyggare ut än vilket NK eller sjöbod ut som helst, och där hittade jag två vita bomullstunikor och en Ceannisväska i mörkblått skinn som jag önskar mig av P, fast även den beiga gillar jag hmmmm. Jag vill ha allt där inne och önskar att jag hade ett hus att inreda i den stilen .
Sen åt vi lunch jag och P på det nya surdegsbrödbageriet vid magasinen och jävlar så gott det var !
Antingen ska jag lära mig att baka eller så får jag fortsätta gynna dem för annat köpe-bröd kan slänga sig i väggen. Jag tog ett bröd med saffran, havssalt i och så var det parmaskinka och blåmögelost inuti - utsökt.
Sen hittade jag ett par sandaler från Timberland som kanske inte var de allra hetaste på marknaden men väldans sköna och rumpriktiga för mig så de fick följa med hem.
Min dag so far, nu ska jag dricka en massa kaffe och mota bort lite huvudvärk (glömmer alltid att dricka kaffe när jag är ledig)

6 kommentarer:

  1. Nu måste du unna dig något riktigt fint i klädväg när du varit så duktig!!

    Jag har faktiskt aldrig ätit surdegsbröd ska jag erkänna. Kanske har jag något att se fream emot...

    ~Livet i byn

    SvaraRadera
  2. Ok var äter jag sånt gott bröd i Jesushåla??
    And the shoes were really nice, och fotriktigt snygga. Själv fixade jag spontanfika och liljekonvaljer till snällaste mamma som skjutsade mig hem för att hämta nyckel.

    SvaraRadera
  3. Hej Vännen!!

    Hoppas du är bra idag!!

    Skall ju in i skobranchen.. Timberland vill vi ha!!! Synd bara att dom inte vill ha oss..
    Kanonskor!! Men vi har många andra bra märken!!

    Hörs snart igen Kram Camilla.

    SvaraRadera
  4. Hej Vännen!
    Har knappt haft på datorn de senaste dagarna, är hemma o är krasslig. Blogglusten den oxå men nu fick jag lite abstinens, måste ju kika in hos min favvo-Malin:)

    Hoppas du mår bättre nu, läste i förra inlägget att du har inflammation i bäckenet?

    Jättesnygga grejer!! Tycker gott P kan köpa alla de där sakerna till dig nu när du varit så duktig med kuren! tunikan på sista bilden hade jag inte tackat nej till, såå fin!

    Ha en bra dag så hörs vi!

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  5. Blogglusten försvann den oxå ska det ju stå:)
    Kraam igen, Jenny

    SvaraRadera
  6. Åh va trevligt det lät! Skorna ser jättesköna ut..har aldrig hört talas om rumpvänliga skor förut *fniss*! Jättefina väskor och tunikor oxå! Idag efter jobbet ska jag träffa en barndomskompis och åka och fika på mitt favvofik/shoppingställe Butik Lillasyster! :) Trevligt!

    SvaraRadera