söndag 13 juni 2010

Kalas hos faster Lotta







Efter två husvisningar idag så var det födelsedagskalas hos faster LottaPotta och hon gjorde sitt paradnummer Etiopisk Pepparkyckling och den är så himla god och stark så alla är lyriska när hon lagar det.
Jag hade gjort en liten plantering av en nyponros som jag grävt upp från Vätterstranden och satt i en zinkbricka som jag stämplat en text av Eva Dahlgren på. De första rosorna dog visst under natten så jag fick gräva nya idag (den lär väl dö lika kvickt den med tyvärr)
Visar lite bilder från hennes och Linns hem. Linn gick ut 2.an i fredags på internationella programmet/samhäll med MVG i ALLA ämnen utom i gympa, där hade hon "bara" VG (hennes pappa är gympamajje he he)
Ungen är grym ! hon brås nog på sin brighta kusin Malin eller?!

2 kommentarer:

  1. Lovely present, så fin och jag håller tummarna för att nyponrosen håller sig.
    Såklart hon brås på kusinen, det är schyssta gener vill jag lova.

    SvaraRadera
  2. Hello Dear!
    Såklart hon brås på sin kusin;)

    Vad fin presenten till din faster Lotta var, du kan du!
    Kul att få se bilder från deras hem, vad snyggt de har det!( o Lexington kuddar, me like:))

    Uno o gänget hade fått sig ett gott skratt idag om de sett Gösta..var tvungen att duscha honom (det var inte poppis, han lackade ur rejält,hihi!)efter att han kommit in helt tovig o smutsig på hela ryggen. Vilken sparris han var när pälsen var blöt o klistrad på kroppen:)

    Kraam Jenny

    SvaraRadera