söndag 7 juni 2009

Var i Mullsjö och hittade en skatt


Sen frukost som vanligt ( halv tolv ) och sedan iväg till Mullsjö för att träffa Madde som var hemma från Sthlm på besök med sina två knasbollar R & E.
Därefter hem till mor och far för att ta rätt på deras trädgårdsmöbler i trä som de inte ville ha längre och som vi ska ställa upp på takterassen till vårt hus , men hissen i vårat hus var trasig så vi orkade inte fixa till terassen idag men snart ska ni få se att det blir lite trevligt där uppe. Lite grillkvällar och kräftsurpel längre fram.
Men "skatten" som jag hittade i Mullsjö, längst in i förrådet i källaren var en hel låda med
Min Hästtidningar -80 tom -85, som jag i tio år har trott att pappa i sin städiver slängt på tippen, och som jag av nostalgiskäl har sörjt väldeliga ( minns Lena Furbergs serier Poli, Man O War, Secretariat, Solöga, Svarta Björn osv ) Så nu har jag att göra när jag ska bläddra igenom alla tidningar och minnas tillbaka på ponnyåren.

2 kommentarer:

  1. Hej Malin!
    Javisst får ni stadsbor komma förbi i sommar o prova på lite lantliv;) Fast i hönshuset vill ni nog inte sova, tupparna sätter igång o gal vid halv 5,hihi!

    Vad kul att du hittade dina gamla tidningar!!
    Vilken nostalgitripp:)

    Själv var jag inte häst tjej, läste mer Starlet o OKEJ back in the days!

    Ha en bra vecka,
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  2. Men oj vilken skatt!!

    Hon har ingen hemsida eller blogg ännu. Jag har mailat henne och frågat om jag kan lämna ut mail och telefonnumemr på bloggen. Tills dess kan du få det via mail. Skicka ett mail så svarar jag omgående.

    ~Livet i byn

    SvaraRadera