söndag 28 juni 2009

tre veckor kvar



Efter den här helgen känns det olidligt långt till semestern börjar. Vi har vecka 30-33, och planerna so far är att åka till Öland men är det prima väder så känns beachen utanför fönstret lockande och bra. Vi var nere några timmar efter lunch och det var härligt men några grader för kallt i vattnet för att kyckling-Malin skulle våga sig i. Sjåpigheten skäms jag för men den är svår att övervinna. Idag fyller kompis-Malin år och jag ska köpa ett snyggt salladsbestick till henne, hon är alltid salladsansvarig när vi har middagar för hon svänger ihop så ljuvliga skapelser ... men hon har inga fina bestick ! Har ngn tips på snygga kanske?

2 kommentarer:

  1. Åh, nä!! Sallad, jag skulle nog kunna tänka mig en och annan variant av detta när jag någon gång om 100 år får börja äta...

    ~Livet i byn

    SvaraRadera
  2. tittade in för en stund sedan å skulle bara hämta papper å penna så var det senaste inlägget borta - jag som så gärna hade haft receptet på den ljumma potatissalladen (och blundade då jag såg flaskorna, är det sommar så kan man ju ha ingridienser till en svalkande drink *ler*) Förresten, jag fick good morning ljuset, doftar helt ljuvligt, beskriver doften i mitt senaste inlägg! Önskar dig en fin dag! Kram

    SvaraRadera