tisdag 9 juni 2009

avundsjuka = fult jag vet !

7 deadly sins varav en är avundsjuka vilken jag besitter just nu. Har kollat runt på olika bloggar och alla har så fint och pyssligt i sina trädgårdar, och det byggs och donas och anläggs fina saker ... och min balkong är ... full ! Jag vill oxå ha hus och trädgård !!!
Men P vill inte bo ngn annan stans än mitt i stan (om inte ngt speciellt hus hittas på hemnet som är annorlunda och inte för dyrt, och som gärna ligger mitt i stan och vid Vätterstranden puh !) Jag kan tänka mig en fin friggebod att ställa här nere på stranden utanför våra fönster men jag tror inte att kommungubbarna tillåter det, attans!

2 kommentarer:

  1. Halloj Malin!
    Den där avundsjukan drabbar mig oxå ibland*fniss*! Fast du kan ju trösta dig med att du slipper allt jobb med en trädgård..gräsklippning tex! Trååkigt!

    Kan inte P kompromissa lite o köpa en sommarstuga då?? Så har ni det bästa av två världar;)

    Är det i Jönköping ni bor?? Det är en så mysig stad:) Underbara villor i Bymarken..suck!

    Ha en bra eftermiddag,
    kramis Jenny

    SvaraRadera
  2. Takk for koselig kommentar hos meg;)
    Trøsten er som Jenny skriver...du slipper all den jobbingen i hagen hele sommeren, høsten, vinteren og våren...phuuu...det er jammen meg mye arbeid!
    Jeg skal flytte fra mitt drømmehus med den store drømmehagen....men jeg tenker at ahhhh da slipper jeg arbeidet med hagen og får masse av tid til andre ting, så det blir nok bra;)
    Klem fra Maja

    SvaraRadera