tisdag 30 augusti 2011

Känner ni igen er ?





Det svämmar över av magasin här hemma och jag vet inte riktigt vad jag ska göra av dem? Har börjat riva ur lite inspirationsbilder ur Elle interiör och Residence och slängt tidningarna efteråt men jag har en miljon Sköna Hem, Plaza Interiör och Lantliv som jag inte har gått igenom än. Har en idé om att när vi väl skaffar hus så behövs inspirationsbilder och mest relevanta ideér och interiörer finns just i de tidningarna och sen måste jag ha lite mat/baktips oxå om jag väl ska laga mat ngn gång och då är Lantliv en höjdare med mycket lockande recept.

Vad gör ni med era tidningar ? Eldar ni upp dem ?

Staplar ni dem längs en vägg ?

Hivar ni upp dem på vinden ?

4 kommentarer:

  1. Ha ha! Jag känner igen mig väldigt i samlandet :) Jag har själv några högar här och där. Det jag har gjort är att klippa ut de i tidningarna som intresserar mig (mat&bak, inredning, babytips osv.) och sen har jag en tanke om att köpa mig en liten bok som jag kan klistra in allt i. Men...boken är inte inköpt än så nu är det en massa urklipp överallt istället ;) Vet inte vad som är bättre, en massa tidningar eller massa lösa blad? ;)

    Nu vägde skrållan 6300g och var 64,5cm lång. Hon låg lite under normalkurvan men inget anmärkningsbart sa doktorn. Han sa att det kunde bero på att hon kissade ur sig en hel del när vi tog av blöjan ;) Hur står är er lilla Ajniz nudå?

    Åh vad mysigt med öppna förskolan. Och att hon trivs så bra med andra barn, vad roligt! Är ni ofta dit? Vi har inte direkt någon ö.f hos oss. Eller vi har en, men dit går det nog inte så många så vi har inte prövat på det än. Och den här terminen blir det nog lite fullt upp me allt annat.

    Känner du dig som en dålig mamma som inte kan sjunga och inte kan några roliga barnvisor, så känner jag mig som en dålig mamma som pluggar och har så fullt upp hela tiden! :( Vill bara att den här terminen ska vara över nu så examensarbetet är gjort. Jag tror att vi dagens mammor har alldeles för höga krav på oss själva!

    KRAM!

    SvaraRadera
  2. Nej nej Malin inte ett hål i hjärtat. Det är ju hennes lilla hål i munnen som ska sys igen :) Så operationen är inte så stor och det läker fort - det får mig att bli positiv till det hela! Plus att hålet försvinner såklart :)

    Åååh babysim! Tänk om ändå min lilla gåstols-marodör tyckte om att bada! Det måste vara så mysigt att kunna gå på sånt där tillsammans.

    Jisses vilken guldklimp ni har! Hela 70cm lång och 8,6kg! Ja det är en himla skillnad ;) Jag kan inte förstå att de var så himlans små när de kom, Ebba vägde ju bara 3100 när hon kom och var 49(!)cm lång (kort?). Herrejisses vad tiden går fort!

    Hoppas att du och Inez får en mysig dag i poolen :) Själv har vi precis kommit in från en solig och härlig höstpromenad. Är'e inte härligt me höst så säg? :)

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Vinden är ett bra förvaringsställe, eller schyssta förvaringslådor som Granits (himmelriket stavas visst så), där brötar jag i allt vad tidningar heter och skriver etikett och känner mig strukturerad för en stund :)

    SvaraRadera
  4. Att inte kunna bebissånger och lekar det lär du dig. Jag sjöng Härjarevisan för båda mina som små, det funkade asabra. Likaså Lion sleeps tonight, måste ju inte vara helt konventionella barnsånger heller för den delen. De blev ju rätt hyggliga individer ändå mina miracles eller hur?

    SvaraRadera