tisdag 26 maj 2009

Saker jag gillar

Jag gillar böcker, både faktaböcker och vanliga romaner. I den här bilden ryms mycket av mig tror jag, några designböcker - för att jag tycker så sjukt mycket om fina möbler och hus. Geografiboken - är rolig att bläddra i och planera nästa resa, chokladboken - för jag är en liten gottegris. Anthony Kiedis - -för att han är det snyggaste på jorden näst efter Philip. History of art - läste konstvetenskap ett år och lärde mig att svara på Jeopardyfrågor typ.
Keramikkronan ( med en liten krona inuti ) är ej brända/vitglaserade än , ska göra det när jag börjar ngn keramikkurs igen. Det ska sitta 5 ljus i den oxå. Ide´en till kronan har jag tjyvat av Lustfyllt, men hennes är mycket tunnare och vackrare, så jag hoppas att denna inte räknas som plagiat utan som ett litet "homage" till Lena istället.
Spritskåp är ju sällan kul och varför visa upp ett då? Jo, jag vill visa mina fina grogg- och snapsglas som jag har fått ta över från mor och far. De heter Rustica och kommer från Pukeberg och I like them a lot. Päroncognac Xanté är rätt smaskens medan all Bourbon är Philips. Yeek!

Vi är inga stora tv-tittare men ibland så åker det på en dvd-film och senast såg vi Batman - the dark knight. Tyckte att den var riktigt bra så jag hoppas att det kommer uppföljare även till den. Sweeny Todd med Johny Depp har vi inte sett än, är den bra? Någon som vet?





3 kommentarer:

  1. Vad superkul att du vill vara med i utlottningen, önskar dig varmt lycka till!!

    ~Livet i byn

    SvaraRadera
  2. Hej Malin!
    Det slog mig precis att är inte din P lite lik Anthony Kiedis?? :)
    Vad fina saker du visar, gillar oxå böcker av alla de slag, speciellt inrednings o trädgårdsböcker.

    Får ta o prova den där päroncognacen:)

    Ha en jättebra onsdag,
    kram Jenny

    SvaraRadera
  3. Härligt med böcker! Vilken myskatt och så fin kanna! Joodu..det blir nog lite träningsvärk i ryggen känner jag! :) Nu har jag fått hem lite keramik oxå som jag kanske visar upp! :)

    SvaraRadera