tisdag 12 maj 2009

Gott och blandat

Jag blev helt lycklig när jag hittade en kudde med körsbär på i en butik i Marais-kvarteren, och det nästan lyser om färgerna i trycket, tyckte att den skulle platsa på kattdivanen. Philip bara skrattade när han såg den ...

Ett härligt doftande doftljus ( Bougie ) från Durance med Verbenadoft ? ( vad är det ?) för 12,5 euro, jag tror att de är dyrare i Sverige men jag har kanske fel ?


På en marknad vid Bastiljen hittade jag fina Marseilletvålar för 2 euro styck och jag köpte lavendel, citron, hallon, viol och givetvis ... körsbär.
Sen när jag kom hem så hade det kommit en ny Sköna Hem som kändes helt färgmatchad efter mina tvålar, coolt!
Den här lilla mobiltelefonshyllan tyckte jag var så fin och fiffig. Diskret och stilfull, tills jag kom hem och visade den för Philip och han påpekade att i övriga Europa och typ hela världen sitter uttagen högre upp på väggen och det är lite finurligt med en sån här hylla då, men här i tråksverige måste vi ju visst ha uttagen längst ner på väggen och då ser det lite larvigt ut med en telefonsladdshållare där, kunde ju lika gärna ligga på golvet istället.

Köpte ett par skor av det kända märket " Super Mode " !?! , de var billiga och inte särskilt sköna men de passade så bra till min Indiskatunika som givetvis gick sönder i helgen precis som jag trodde. Ska försöka reklamera den och åka ner till Paris igen och göra ett återköp på skorna he he.

Jag har länge velat ha en pappersdispenser ( eller vad det heter ) och på webshopen Nunc har jag hittat en serie från Cabanaz som jag tycker är skitsnygg. Och så hittade jag den även i Paris på en butik bredvid Lafayette för samma pris, ska hitta papper till den idag förhoppningsvis.


3 kommentarer:

  1. Vilka fina fynd :0) Måste ha varit en upplevelse att gå omkring i alla butiker.

    Verbena är en blomma, du kan se dem ofta som somamrblommor både i liten kruka och som häng. Däremot tror jag inte de brukar dofta?

    ~Livet i byn

    SvaraRadera
  2. Va fina saker du köpt! Så härligt med Parisresa! Lyxigt! Va många inlägg jag missat!..hur 17 har jag lyckats med det?! Tänk att du hittade en kudde med körsbär..måste ju passa kanon! Kram :)

    SvaraRadera
  3. Vilken fin blogg du har min kära Malina. Jag kollade på katterna och jag har hela tiden trott att Ethan heter Ettan....Puss!

    /Madde

    SvaraRadera