måndag 4 maj 2009

Rolig tavla

Tjusig sovande madam

Ett inramat vykort köpt på "Butiken" i Tenhult, -Här sitter jag och mitt hjärta .

Samma shop, -Jag är inte gullig har jag sagt .

Kattavlan med den gamla, fulaoch bruna ramen

Kattavlan med Ribbaram i silver. Har ni sett katternas divan här i sovrummet under bänken? Skitcool och flashig och katterna sover i den ... aldrig !!!

Jag har fått en "fin" tavla av min faster, det är en bild av en sovande nymf som blir beskådad av två lystna män. Tror att konstnären heter Julius Kronberg och bilden är köpt på Moderna museéts shop. Jag gillar den lite ändå ... men inte ramen !!! Den är i guld och i sovrummet där jag vill ha den har vi grått och silver. Dessutom är kanten runt motivet (ingen passepartout ) väldigt gul eller sepiafärgad.
Så hur ska jag lösa det?
Den andra lilla kattavlan har jag fått av min kompis Malin och den bytte jag ram på igår till en silverfärgad Ribba från IKEA och det blev skitfint.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar