söndag 1 augusti 2010

Tillbaka från Skåne









Vi tog en fulltankad bil och en karta under armen och drog söderut mot det fantastiska Österlen som alla pratar om ... med höga förväntningar på mat och boende, vackra vyer och sevärdheter osv.
Första stoppet är i Åhus där vi hittar fram till havsbadet där jag gör årets första dopp och det var långgrunt och fin botten (tills jag såg en brännmanet och inte ville bada längre)
Sen urgod glass i hamnen lite trevligt sådär.
Vidare ner mot Brösarp där vi klättrar på kullarna, tar kort och tittar på korna och sen till Kivik - där det inte finns några matställen att tala om what so ever.
har fått för mig att det är en välbesökt ort i det vackra äppelriket men tydligen är pizza det häftigaste de kunde slänga ihop och dessutom var den osmaklig.
Gästgiveriet i Brösarp var fullt, likaså Strandhotellet i Vitemölla.
Boenden löste sig och vi hittade lite olika B&B som var ok.
Till Simrishamn, Ystad och Skillinge och Abbekås utan ngt att rapportera mer än att Glimmingehus var ett häftigt bygge med bra guider och en intressant historia.
Vi åkte till sist genom Skanör och Falsterbo innan vi vände hemåt och kom fram till att västkusten har roligare saker att erbjuda och även bättre mat.
Trots att detta låter så neggigt och tråkigt så har vi haft det supermysigt tillsammans jag och P, jag fyllde år i fredags och jag fick min mkt efterlängtade väska från Ceannis som jag ÄLSKAR, ni ser på bilderna hur jag åmar mig med väskan. Nu har vi två veckor kvar av semestern och det kan nog bli en repa till någonstans, hoppas att vädret vänder så vi får lite sol på oss.

4 kommentarer:

  1. Hej hej!!!

    Ja det låter väl härligt: Vi drar till österlen... Men håller med dej, har också åkt nästan samma rutt som du..
    Men som sagt inget slår Västkusten!!

    Den 26 augusti slår vi upp portarna till vår butik. Skall bli så roligt.
    Och jag lovar det kommer bilder.

    Ha det gott vännen, kram Camilla.

    SvaraRadera
  2. Hej Vännen!
    Ni ser ut att ha haft det toppen men som Camillla säger, inget slår västkusten!;)

    Grattis i efterskott Sweetie! Vilken fin Ceannis väska du fick av P!

    Hälsa Uno att han säkert kommer 1 på listan över de COOLASTE av era katter!! Så kanske han inte är så ledsen över att han var sist på Tindras sötlista;)

    Ha det gött!

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  3. Grattis i efterskott :0)

    Det verkar ju ha varit en mysig tripp, man behöver komma i väg så där ibland.

    Nu vet du ju hur man blir av med kilona så det kanske inte är hela världen.

    ~Livet i byn

    SvaraRadera
  4. men åh vad mysigt ni ser ut att haft vännen!:-) väskan var kanonfin, ser att du trivs i den, hehe...
    österlen är ju fantastiskt, avis!
    ha det gott och fortsätt njut av din semester!

    kraam s..

    SvaraRadera