fredag 20 augusti 2010

Det är visst inte bara jag ...






... som är less !
En känsla av allt för tidig höst har jag och
jag gick ut på balkongen och såg att lavendeln, pelargonerna och kattgräset inte ville leva längre men däremot fikonet och rabarbern var pigga och spänstiga.
Ska göra en paj till Philip (räcker nog bara till en person för pinnarna är väldigt smala) med massvis av vaniljsås till, då blir han så nöjd.
Sen blir det snart dags att göra lite höstfint i lådorna tror jag. Gillar ju prydnadskål och murgröna så det blir nog lite sådant (men det måste väl bli september först antar jag)
Det blir lugnt ikväll då jobbet kallar i helgen.
Ha det fint !

4 kommentarer:

  1. Ja man blir lite less när man tittar ut och tycker att vädret uppför sig som på hösten, lite väl tidigt i mitt tycke.
    På balkongen ser det dyster ut hos mig med.
    Ha det gott, kram!

    SvaraRadera
  2. Hmm, jag har haft astrar på min balkong sedan tidernas tidiga morgon (läs sen i mitten av juli). Idag ska jag inviga hösten och åka på bluegrassen i Gränna, me löööve kofösar-rock.
    Och du, vi kan gå och sparka i löv så ska du få se att hösten är rätt ok iaf.

    Kramen

    SvaraRadera
  3. Det är dejligt att vara less ibland, tycker jag! Det skapar precis rätt balans till det goa här i livet! Njut av Din lesshet och sätt ett annat namn på den, t.ex. VEMOD. Det vackraste ord jag vet!

    Tack för goa kommentarer & mycket LAV från

    Agneta

    SvaraRadera
  4. Hej Sweetie!
    Är du ledig nånting i veckan när du jobbat helg? Hoppas du inte behöver gå upp så tidigt imorgon utan att du kan unna dig en rejäl sovmorgon:)

    Blåbärspirogen må ha sett god ut men inuti var det mest seg o hård botten..Peter sa att han tyckte den smakade precis som den skulle, vad snäll han är;) Näe, så som jag minns farmors o fastrarnas variant blev den inte, hihi!
    Nu tänker jag inte baka nått mer innan jag gått på kurs hos svärmor:)

    Ha det gött så hörs vi!

    Kraam Jenny

    SvaraRadera