lördag 5 februari 2011

Utmaning


Har fått en utmaning av Jenny/Hemma på Kråkered och ska se om jag fattar hur man gör med alla frågor och svar.


1.Hur länge har du bloggat?

Började i Januari 2009 tror jag och bland det första jag skrev var att HV 71 höll på att ta guld vill jag minnas och att isen låg på Vättern, ja ungefär vad jag brukar reflektera över i januari. Nu har jag skrivit 515 inlägg tror jag, mest nonsens men kul att kolla tillbaka på.

2. Hur många bloggar återvänder du till regelbundet som läsare?

Har kanske 15 som jag alltid kollar och en 30 stycken som jag läser varannan dag, håller på och rensar ut del från listorna med favoriter som inte ger så mkt ( du vet sådana där mjölpåsebloggar Jenny )

3. Av de bloggar du läser, hur många procent är dagboksbloggar?

Ingen tror jag, känns inte aktuellt, jag vill läsa om prylshopping, pyssel, inredning och trendspaningar.

4. Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg?

De tycker nog att jag är slöare på riktigt.



5. Har du hittat en fungerande gräns för hur privat du vill vara i din blogg, eller tänjs den gränsen hela tiden?

Frågar ni mig så ja men frågar ni P så är han inte lika imponerad, tycker att jag visar för många kort på honom - men jag tycker att han är så fin så det gör jag iallafall. Sen skriver jag ju om min onda rumpa emellanåt och det är nog bara ett sätt att få ur mig min ondska som inte syns på utsidan istället för att belasta min omgivning för mitt sura humör när jag har ont.



6. I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse tror du?

Lite grann kanske, det är kul att få beröm om jag har målat/pysslat eller gjort ngt annat själv. Men jag är en bekräftelsesucker irl oxå emellanåt.

7. Har du träffat folk IRL (in real life) efter att ha fått kontakt med dem via bloggen?

Jepp, Kråkfröken jenny var ju här förra veckan med sin familj och det var skoj att se och höra henne på riktigt. Vi åker till dem i vår på en fika när det passar dem och oss, måste ju få se deras fina hus oxå.Det finns några andra som jag gärna skulle träffa men jag tror inte att det är aktuellt - har inte samma kontakt med dem som jag har med Jenny.

8. Tror du att det kan vara skadligt för vissa personer att blogga?

Det är väl som med Facebook att en del lämnar ut för mkt info om jobb, ovänner, bakfyllesjukskrivningar som kan läsas av fel personer, men jag tror inte att ngn mår dåligt av att skriva/läsa om Maison Belle, Formex eller sockerkakor.

9. Hur ser bloggandets nackdelar ut för dig?

Ser inga nackdelar förutom att P tycker att jag skriver om lite töntiga saker ibland, och det kan jag väl hålla med om men det är ju så roligt.

10. Tror du att du fortfarande bloggar om 2 år?

Ijk weet het niet, Non lo so, I don´t know , kanske startar en bebisblogg och hänger ut min ofödda unge med bilder i pinsamma situationer i tid och otid - nej då - jag ska vara så beskyddande så. Tiden kanske inte finns att blogga framöver.

Skickar denna utmaning vidare till Designe - Lisbeth om hon inte redan har gjort den.

4 kommentarer:

  1. Hello Sweetie!
    Kul att läsa dina svar, tycker du skriver så bra (och så gillar jag din humor:))! Vet precis vad du menar med mjölsäcksbloggarna;)

    Blir det "Mello" för er ikväll? Jag ska kolla o har redan bunkrat upp med glass o chips o lite vin, (tur att det är lördag och "ätdag":)) Peter ska på svensexa så det blir jag, Gösta och Elvira som bänkar oss framför tv:n ikväll (tror inte P är så ledsen för att han missar spektaklet..)!

    Ha det bra så hörs vi!

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  2. Roligt att läsa din svar, det kan vara bra att sätta sig ner och fundera över sådan saker ibland speciellt gränsen mellan det vanliga livet och bloggen.

    Angående Cooler hovar så har han en medfödd skada i kronranden som går att det löper en lodröt yttespricka neråt. Det kan aldrig åtgärdas eftersom skadan är medfödd och sitter där den sitter.

    Jag har aldrig gjort något mer än att verka honom ofta var 4-5 vecka året om för att hålla ihop hoven.

    Fick en ide om att göra något mer. Nu provar jag även tillskott + smörjer och masserar in hoven + kronranden någon gång per vecka.

    Jag är intresserad av att se om man kan påverka det något mer annat än med verkning. Vi får väl se!!

    ~Ingrid

    SvaraRadera
  3. Aha! Spännande! Ska göra den här imorrn kanske! Kul att läsa om dig! Känns som om man känner dig sen man läst på din blogg faktiskt!.. :)´
    ..tog mig en tur på skidorna idag och det var asjobbigt! puh..men känns bra i efterhand! Nu är det väl dags med middag och sen soffan!
    Ha en fortsatt trevlig helg! Kram :)

    SvaraRadera
  4. Malin: Jag har ju inte vägt mig så jag vet inte. Men jag tänker köra tills jag börjar må bättre och målet är att kunna sluta med medicinerna - igen. Tänker jag i kilo, kanske 5 eller så. Kan vara mer, kan vara mindre...om jag vågar ska jag väl väga mig när jag tagit mod.

    ~Ingrid

    SvaraRadera