tisdag 20 oktober 2009

Nu ska Ellinor få sin tavla



det var Ellinor /Dalen 191 som vann min tävling och hennes önskemål var en dikt av Per Lagerkvist som jag tog ett stycke ur och målade på tavlan.
Hela dikten lyder så här, ni känner nog igen den ...

Det är vackrast när det skymmer.
All den kärlek himlen rymmer
ligger samlad i ett dunkelt ljus
över jorden,
över markens hus.
Allt är ömhet, allt är smekt av händer.
Herren själv utplånar fjärran stränder.
Allt är nära, allt är långt ifrån.
Allt är givet
människan som lån

Det roliga är att vinnaren är ... BILDLÄRARE !!!!! tror ni jag får prestationsångest eller?! Ha ha, hon är jättegullig och är hon inte nöjd så tror jag att hon skonar mig från betyget IG, utan hon hänger den lite fint i garaget med vetskapen att det är långt mellan Jönköping och Kalix ...

4 kommentarer:

  1. Hej M!
    Ellinor kommer bli jättenöjd, tavlan är suuperduperfiiin:)

    Ha det gött,

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  2. Grattis till den lyckliga vinnaren.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  3. Hej! Roligt att du hälsat på hos mej. Visst är det en drever och han är jättesnäll. Egentligen är det ingen jakthund för oss här i Värmland. Vi köpte honom när vi bodde i Västergötland och han kommer från Småland. Vi har en finnstövare också och även den är från Småland.
    Ha det gott.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  4. Hej Vännen!
    Du har en utmaning hos mig;)

    Kram Jenny

    SvaraRadera