lördag 27 november 2010

Maja den lilla pirayan





... eller den lilla huggormen skulle man kunna kalla henne för jädrar vad hon fräser på Uno, Ettan och Gobi. De tycker att jag ska lotta ut Maja i ngn bloggtävling för de tycker inte att hon är vare sig snäll eller rolig.

Vi ska vara kattvakter åt henne två veckor över jul då ägaren drar till varmare breddgrader och har henne på prov i helgen och det har gått jättebra fast hon tycker att det är läskigt att umgås med tre andra katter när hon normalt bara umgås med en tre meter hög schäfer, och mina tre trodde att hon skulle vara lite mer frökenaktig och ev. påsättbar (ursäkta ordvalet)
Jag tycker att hon är skitsöt, ännu fluffigare i pälsen än Uno och hennes fräsande sätter Ettan på plats = nyttigt. Det är mest Gobi som inte förstår sig på henne tror jag.

3 kommentarer:

  1. Malinhjärtat, jag vill prata med Dig. Kan Du inte skriva Ditt telefonnummer till mig på sparkoflife@live.se

    Jag har ännu inte lämnat över tavlan men jag njuter så av den, och så min egen lille en, så klart!

    Hoppas allt är väl med grodungen!

    Love

    Agneta

    SvaraRadera
  2. Hihi, du är rolig du:) Blir det bloggtävling med Maja som vinst vill Gösta gärna vara med;)
    Kan tänka mig att grabbarna blir fundersamma när det kommer en sån tuff tjej o visar var skåpet ska stå!

    Ha det gott!

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  3. hej sötis!! hoppas att allt är bra med dig och bebben!! ta hand om dig nu och njut av att 1:a advent är kommen:-) maja som ser så söt och beskedlig ut;-) ha det bäst!! kram sofia

    SvaraRadera