fredag 9 mars 2012

Snart sängen


En lång arbetsvecka är slut och jag med, haft härliga dagar med Inez på förmiddagarna, så himla glad och rolig unge, för att sedan bege mig till jobbet vid 12 och sluta vid 20.
Vi har förmånen ha att ett ganska punktligt barn som är vaken tills mor kommer hem och får pussa, leka, pyjamasa, mata henne tills hon vill sova vid halv tiotiden cirka, och det gör mig så glad att jag får vara med henne både före och efter jobbet, och inte komma hem då hon somnat och missa hela nattningsmyset.
Nåväl, min telefon överlevde tsunamin i handväskan och är i full aktion igen, cambridgekuren skakar på och nu är jag snart inne på tredje veckan (varav första veckan på hel kur och från vecka två blandad kur med påse-påse-gourmetsallad)
Vill någon ha tips på superpiffiga sallader så är jag rätt person att fråga - queen of lettuce.
Och titt på tusan - vågen har gått ner ca 5 kg, kommer i ett par gamla jeans igen och får dra åt bältet ett hål till. Tjoho !
Ska försöka med fem kg till, vore bra för kropp och själ, och sen jävlar ska jag shoppa vårkläder !!!

2 kommentarer:

  1. du är grym min vän!

    SvaraRadera
  2. Håller med ovanstående, du är så jäkla grym Malin! Och vilken underbart liten tös du/ni har! Hon är så förbaskat söt och jag blir alltid lika glad när jag kikar in på din blogg och får se er lilla goding :)

    Du skulle se vad Ebba gjorde igår. Hon pekade mot kylskåpet där vi har ett kort uppsatt på Inez. Hon ska hela tiden gå dit och vinka. Och igår fick er lill'pluppa till och med en slängpuss från E :) Gullungar!

    SvaraRadera