tisdag 29 mars 2011

Vi går och går och går


Innan den här föräldraledigheten är över så kommer jag ha nött ut ett antal skor för jäklar vad jag promenerar med Inez i vagnen. Igår gick vi i tre timmar och idag var vi ute i över fyra timmar fast med ett fikaavbrott på Bageriet nere på stan.

Det är rätt tråkigt att vara ute å gå själv så jag ska ladda över en ljudbok till mp3-an, det blir Våroffer av Måns Kallentoft så jag ska testa om det blir roligare att gå när man lyssnar på en deckare samtidigt.

Har några mammalediga töser i bekantskapen oxå som ska samordna promenaderna runt Munksjön nu när vädret är på väg åt rätt håll.

Inez ska till BVC imorgon och kolla läget och vi tippar vikten här hemma. Jag tror 4550 gram och Philip tippar 4480 gram.

Har någon ngt tips på en bra kräm eller salva till hennes lite nariga/skrovliga kinder ? Hon kräks rätt mkt och det blir en hel del torkande både med handduk, papper och våtservetter och jag har smort henne idag med bröstvårtekräm Purelan, kanske funkar ?!

Men hon är så söt och snäll, skriker och sprattlar mkt bara när hon har pruttar på tvären eller är väldans hungrig annars är hon supergosig.

6 kommentarer:

  1. Så underbart fin lilla Inez är! och visst är det härligt med promenader. Du borde prova sådana där rumpskor som jag kallar dem så får du riktigt mycket träningsvärk med.. hihi :)

    SvaraRadera
  2. Så söt hos är. Kommer inte på vad den braiga salvan heter. Men fråga på BVC. Tänk vilken kondis du kommer att få av allt promenerande.
    Ha det så gott.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  3. Åhh jag vill snusa på den där lilla Inez:) Mmm jag gick och gick och gick också...Ladda ner en bo är ju inte fel. Det är bra för figuren hihi. Kolla med dom på Bvc angående smörja, inte en aning vad du skall använda. Stora kramen A

    SvaraRadera
  4. Härligt med promenader! Ja, att lyssna på böcker gör det nog mer spännande:) Bra motion!:)Hon ser piggelin ut på bilden! Hoppas ni har lika fint väder som vi idag med strålande sol så ni får en fin promenad! Kram :)

    SvaraRadera
  5. Träffade mormor och morfar i affären och kunde visa upp min splajdans nya bild på er :)
    Finaste mali och söt-Inez har jag i min mobbe nu.
    Ett litet tips är faktiskt vanlig babyolja lr olivolja eller så länge det inte är vattenbaserad salva, någon av dem som säljs på apoteket.

    Kram och jag mallar mig nåt enormt som fått gosa Inez, snusa Inez och framförallt kramat dig, världens bästa Malin.

    SvaraRadera
  6. Hej! Börjar ni redan ha avlagda kläder att lägga undan?! Tiden går fort!:) Hoppas ni har bättre väder än oss...här är mulet och trist och nollgradigt!..kom lite snö inatt! Tidigare i veckan har det varit kanonväder! Ha en bra helg och trevliga promenader! :) Har du skaffat ljudböcker förresten!? Kram

    SvaraRadera